Samodzielne ćwiczenia na łokieć tenisisty

Łokieć tenisisty wbrew pozorom nie dotyczy tylko sportowców grających zawodowo w tenisa, ale jest to dolegliwość, która doskwiera niektórym grupom zawodowym. Pisanie na klawiaturze, noszenie ciężkich przedmiotów czy robótki ręczne również mogą spowodować tę kontuzję. Na czym ona polega ? To nic innego jak zapalenie nadkłykcia bocznego kości ramiennej. To sprawia, że ból może nasilać się w okolicach nadgarstka i promieniować do przedramienia. Leczenie tego schorzenia polega głównie na leczeniu zachowawczym.

Należy przez jakiś czas unikać obciążania ręki i wykonywać odpowiednie ćwiczenia, które zmniejszą dolegliwości bólowe. Ćwiczenia należy wykonywać nawet kilka razy dziennie po kilka minut. W przypadku nasilenia się objawów, należy przerwać dane ćwiczenie. Jednym z ćwiczeń, które można samodzielnie wykonywać w domu jest naprzemienne zginanie i prostowanie nadgarstka. Podobnie można uczynić z łokciem – należy go maksymalnie prostować i zginać w pozycji stojącej.

Warto także poruszać nadgarstkiem na boki oraz wykonywać ruchy wkręcania żarówek. Przydać się może także piłka tenisowa, którą można ściskać przez kilka sekund. Ponadto niektóre ćwiczenia można wykonywać z niewielkim obciążeniem, na przykład małą butelką wody. Warto zasięgnąć opinii lekarza ortopedy bądź fizjoterapeuty, który pokaże jakie ćwiczenia można wykonywać oraz w jaki sposób. Dolegliwości bólowe nie tylko ustąpią, ale również kończyna powróci do normalnego funkcjonowania.

sprzęt ortopedyczny